Leiskite prisistatyti

Įklimpau į tinklą minčių, nepažįstančių pabaigos, sudarytą iš įvairaus storio mazgų. Mazgai sutvirtina tinklą. Dėl to mane labiau erzina ne tinklas, o mazgai. Kita tinklo dalis - mintys - gijos, kuriomis mazgai pasinaudojo, jog atsirastų ir jomis jungtųsi vieni su kitais. Gijos vis plinta ir plinta, o mazgai vis veliasi ir veliasi, neleisdami gijoms egzistuoti be dėsningumo principų ir neišspręstų klausimų. Visa tai sudaro vieną didelį, nesibaigiantį ir banguojantį (mano vaizduotėje jis banguojantis) tinklą, kuriame kažkur dabar klaidžioja mano esatis - Aš.

Aš, kurios nepažįstu ir kuri pastarąjį laikotarpį, veikdama mane vidine ramybe ir ištverme, žavėjo ir atkakliai stebino. Nejaugi aš tai turiu? Kas dar neišlaisvinta glūdi many? Šie klausimai sukiojosi galvoje bandydami prisitvirtinti prie minčių tinklo praplatindami jį naujomis teorijomis apie aplinką, kuriasią mane, žmones, kultūrą ir kitus dalykus, kurie visgi turėjo įtakos mano Savosios Aš sąvokos, vaizdinio susikūrimui prote ir visuomenėje.

Kas negailestingai tikino mane, jog geriau priimčiau save tokią, kokią siūlė priimti aplinka, žmonės, kultūra? Visuomenė? Nes galbūt taip geriau ir net patogiau? O kam geriau? Man ar... tam visuomenės mechanizmui, kuriam reikia tik sraigtelių ir kitų nereikšmingų detalių, jog toliau judėtų neperžengdama fizinės būties?

Aišku viena - nei aplinka, nei žmonės, nei kultūra negali pasakyti, kas aš iš tikrųjų esu. Kartais to, kas supa, sutinka mane ir daro man įtaką. turi sukaupę nemenkai apibūdinimų adresuotų mano protui, tačiau tie visi apibūdinimai panašūs į kadaise skaitytas vadovėliuose istorijas apie Žemės susikūrimą. Istorijas, panašias į pasakas, istorijas, liudijančias apie žmonių ydą viską paaiškinti. Deja, paaiškinimais, kurie nieko nepaaiškina, sustojame tyrinėti. Taip aš paimdama į save patiektus man apibūdinimus sustojau tyrinėti save taip, kaip aš dariau ankstyvoje vaikystėje tikrindama judėjimo galimybes kūno dalimis. 

Bet labiau ne save, o aplinką tyrinėjau. Kol kas čia sustosiu pasimetusi dalykų gausoje.

Komentarai

Populiarūs įrašai